20 Eylül 2012 Perşembe

Dalgalı tırnaklar

Merhaba,

Twitterdan birşeyer denediğimi söylemiştim sizlere. Denemem bu sefer tuttu. Artık sizlerle paylaşabilirim. Peki ben ne denedim. Hani şu tırnakları dalgalı dalgalı yapıyorlar ya. Ebru sanatı gibi oluyor. Onu denedim. Ama benimki klasik yöntemlerden biraz daha farklı.

Klasik yöntemlerde bir kap ılık suyun içine ojeyi damla damla üst üste damlatıyorsunuz. Bir kürdan yardımı ile desen yapıyorsunuz. Parmaklarınızı sadece tırnağınız açıkta kalacak şekilde bantlıyorsunuz. Bantladığınız tırnağınızı istediğiniz desene gelecek şekilde suya daldırıyorsunuz. Etrafında kalanları kulak pamuğu gibi birşey yardımı ile topluyorsunuz. Tırnağı çıkarıyorsunuz. Bantları söküyorsunuz. Kurutuyorsunuz. Top coat sürüyorsunuz ve her tırnak için aynı işlemi tekrar yapıyorsunuz. Biraz zor ve pis bi işlem bence.

Benim yaptığım yöntem ise daha uzun sürüyor ama daha rahat olduğunu düşünüyorum. O bantları çıkarırken o kadar uğraştığınız tırnağınızı batırmıyorsunuz. Bu yöntemimizde ne yapıyoruz. Ben ofiste yaptığım için aşağıdaki malzemeleri kullandım :
  • Bir adet poşet dosya
  • Yemekhanedeki abladan aldığım birkaç kürdan
  • Zaten hep yanımda taşıdığım kütikül temizleyici
  • Fabrikasında çalıştığım Golden Lady Ojelerinden 2 adet (isterseniz siz daha fazla kullanabilirsiniz.)

Ben poşet dosyayı ters çevirdim. İç kısmı daha pürüssüz olduğu için. Ama siz evde yapacaksanız, kilitli poşetler var ya mutfakta kullandığımız, onların malzemesi daha sert buzdolabı poşetine göre onlardan kullanabilirsiniz. Neyse, ters çevirdiğim poşet dosyanın üzerine sıra sıra Golden Lady 448 ve Golden Lady Kokulu Oje 30 numarayı sürdüm. Bir o bir o. Birbirine bitişik sürüyoruz. Tırnağınızın boyutundan biraz daha büyük olmasında fayda var.

Not: Bu çalışmada kokulu oje kullanmanızı önermiyorum. Kuruması yavaş oluyor.

Daha sonra ojelere kürdan yardımı ile istediğimiz deseni veriyoruz. Ataçta olabilir :D Desenimizi verdikten sonra Ojeyi kurumaya bırakıyoruz. İnce sürerseniz 1,5 saatte kuruyor. Kalın sürerseniz 3 saatte falan. Ben çok kalın sürmüşüm 3 saat bekledim. Allahtan fazla yapmıştım. Kurudumu diye bakarken bir sürü bozdum :D



Kuruduktan sonra kenarından hafif tırnağımız ile kazıyarak çıkartıyoruz. Hepsi bir bütün olarak çıkıyor. Çıkarttığımız parçayı tırnağımızın üzerine fazla bastırmadan yapıştırıyoruz. Başka birşeye gerek yok. Altına falan bir şey sürmüyorsunuz. Ama çıkarttığınız gibi yapıştırmanız gerekiyor. Çok kurumaması gerek.

Yapıştırdığınız parçanın fazlalıklarını kütikül temizleyici ile kesiyorsunuz. Normal manikür yaparmış gibi (baya bi büyük yapmışım ben parçaları :D iki tırnak çıkarmış rahat :D )
Ben normalde başka renkler kullanacaktım ama bu gün bu renklerde giyindiğim için renkler biraz birbirine yakın oldu. İşte son görünüşümüz de aşağıdaki gibi. İki tırnağıma uygulama yaptım. Diğerlerine normal oje sürdüm. Umarım beğenmişsinizdir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder