10 Eylül 2012 Pazartesi

Kıvırcıklarıma nasıl söz geçiriyorum.

Merhaba,

Aslında bu yazı bloğumu açtığımdan beri sizlerle paylaşmak istediğim bir yazıydı. Kıvırcıklarım için ne yapıyorum ? Biliyorsunuz ki kıvırcık saç zor bir saçtır. Çoğu insan sevmez. Herkes düzleştirmenin peşinde. Bende eskiden kıvırcık saç sevmezdim. Özellikle okul zamanı. Arkadaki arkadaşım kıvırcıklarım yüzünden tahtayı göremediği için okul hayatım boyunca hep örmek zorunda kaldım. Bilirsiniz birde kıvırcık saçı taramak ayrı bir derttir. Genellikle annemden yardım alırdım bu konuda. Her gün okula gitmeden normal su, papatya suyu, kaynatılmış ceviz kabuğu suyu vb. şeylerle saçımı tarayıp örüyordu. Üniversite zamanlarımda ise topuz yapardım. Kıvırcık saçlarımı göstermek istediğim özel günlerde ise jöle sürerdim. Saçlarım kalıp gibi kalırdı. Aşağı yukarı 1 sene kadar önce yumuşak bir şekilde kıvırcıklarımı serbest bırakmanın yolunu buldum.


Peki ben saçıma ne yapıyorum ? Öncelikle saçımda boya yok. Boya saça zarar veren bir şey olduğu için yaşım ilerleyip beyazlarım artmadan boyamayı pek düşünmüyorum. (Boyarsam kızıla boyarım ama ) Saçlarımı düzleştirmiyorum. Zaten saçlarımı sevdiğim için çok ihtiyaç duymuyorum. Oldu ki ihtiyaç duydum düzleştirdim. Saçlarım malesef 1 ay kendine gelemiyor malesef. Bu yüzden saçlarımı yılda 1-2 kez anca düzleştiririm. (Saçıma güzel fön çekecek bir kuaföre henüz raslamadığım için düzleştiriyorum malesef) bunlar benim genel olarak yaptıklarım.

Gelelim asıl meseleye. Tüm bunları tek başına yapsamda malesef tüy tüy ve kabarık saçlarım oluyordu. Bunları yola getirmek için ne yapıyorum peki ? Elidor Uzman Bukle Belirginleştirici Serisi burada imdadıma yetişiyor.


Bu seriyi kullanmış ve hala memnun kalmamış kişiler olabilir. Anlayışla karşılıyorum. Ama ben memnun kaldım. Belki kullanım şekli ile alakalıdır. Ben şu şekilde kullanıyorum:

Saçlarımı güzelce ıslattıktan sonra şampuanı ile saçlarımı güzel yıkıyorum. (Bu arada her gün şampuan kullanmak saça zarar verir.) İyicene duruluyorum. Kepek falan yapmasın. Daha sonra besleyici bakım kremini saçlarımın sadece uçlarına uyguluyorum. Diplere uygularsak kepek yapabiliyor veya aşırı yağlanmaya sebep olabiliyor. Daha sonra saçlarımı güzelce duruluyorum.
Ben bu seriyi uzun süre kullandığım için saçlarımı kendi haline bırakıp kuruttuğumda bukleler oluyor. Ancak çok sabit kalmıyor ve biraz kabarık oluyor. Sabah bu işlemleri yaptığımı varsayarsak akşam üstü bozuluyor. Hem kabarıklığını almak hemde buklelerimin daha uzun süre sabit kalmasını sağlamak için 7-24 şekillendirici bakım kremi uyguluyorum. Bunuda saçlarımı yıkadıktan hemen sonra havlu ile nemini alıp uyguluyorum. Ama öyle inek yalamış gibi sürmüyorum tabiki. Elime aldığım bakım kremini saçlarımı aşağıya doğru yatırdıktan sonra yukarıya doğru saçlarımı mıncıklayarak uyguluyorum. Bu şekilde kurumaya bırakıyorum. Ha benim acelem var gitmem lazım bir yere yetişcem diyorsanız saç kurutma makinesi ile kurutabilirsiniz. Ancak kabarmaması için aşağıdaki resimde olduğu gibi bir saç kurutma makinesi başlığı kullanarak kurutmanızı öneririm.

Saçınızın mümkünse tamamını bu başlığın üzerine koyun. Saç kurutma makinesini yukarı ve aşağı doğru hareket ettirerek ve saç diplerinizde küçük daireler çizerek kurutun. Ama benim tercihim saçlarıma mümkün olduğu kadar az dokunmaktır. Çünkü saç kurutma makinesi de ne kadar olsa saçlara ısı veriyor. Bu yüzden saç nemini kaybedebiliyor veya kendim için konuşuyorum ve yağlanmaya sebep olabiliyor.

Bu kadar laftan sonra benim saçlarımı merak ettiyseniz işte:D Bunlarda benim saçlarım. (Makyajsızda ruh gibiyim ya :D)


Not: Yazdıklarım ürün ile ilgili kendi deneyimlerimdir. Özellikle dalgalı ve düz saçlı kişilerde etkili olacağını düşünmüyorum.

5 yorum:

  1. çok faydalı bir yazı olmuş ben de bugün elidoru aldım blogları gezerken rastladım buraya. benim yaptğım işlemlerin aynısını yapıyormuşssun. deneme yanılmayla herhalde bu günlere geliyor. ama benim saçlar bu aralar gitti. neden bilmiyorum üstler dümdüz oldu. her gün düzleştirsem neyse.. düzleştireneler kadar bile saçıma ısı değmezken neden böyle oldu alamadım :( ve şu an tiftik tiftik. toparlar inşallah bu seri saçımı.
    bana da bekliyorum

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar. Bu mesajıma yanıt alabilecek miyim bilmiyorum. Uzun zaman olmuş bu yazı yazılali. Bende bu üründen kullanıyordum ve çok memnundum.ama şuan piyasada bulamıyorum. Bilgisi olan var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef bilgim yok bende bulamıyorum bu ürünlerden mecburi şampuanımı değiştirmek zorunda kaldım.

      Sil
  3. Merhaba! Bu ürünü kullandıktan sonra gece yatarken saçımı örmelimiyim yoksa dağınık mı birakmaliyim

    YanıtlaSil
  4. Merhaba! Bu ürünü kullandıktan sonra gece yatarken saçımı örmelimiyim yoksa dağınık mı birakmaliyim

    YanıtlaSil