15 Kasım 2012 Perşembe

Şeffaf pudra falan bişeyler yapalım

Merhaba,

Uzun zamandır ben denedim kısmına yazı yazmıyordum. Bu gün pinterest sayesinde keşfettiğim şeffaf pudra yapımını sizlere anlatmak istiyorum. Aslında çok basit

Malzemelerimiz:
Talk pudrası
Mısır nişastası
Renk vermek istiyorsak birazda fondoten.

Normalde tek başına talk pudrası işinizi görür fakat yüzümüze daha rahat tutunabilmesi için içine bir miktar da mısır nişastası koyuyoruz.

Biliyorsunuz pudra genel olarak yağlı ciltler için tavsiye edilir. Cildin mat görünmesini sağlar. Benim cildim zaten kuru olduğu için kendime az bir miktar yaptım.1 tatlı kaşığı pudraya 1/2 tatlı kaşığı nişasta. karıştırıyoruz ve şeffaf pudramız hazır. Birazda renk vermek için fondoten ekledim. Fondoten sıvı olduğu için biraz topaklanma yaptı. Karıştırmakta da baya zorlandım açıkçası. Ve işte sonuç...


Ben bunu makyaj sabitlemek için kullanacağım. Ama yağlı cildi olanların rahatça kullanabileceğini düşünüyorum. Gelelim bir sonraki aşamaya

Bu kadarı pinterestten geri kalanını kendim yaptım :D Naptım Avon Dry Skin SOS kremi vardı elimde bu kremi aldım ve yaptığım bu karışım ile karıştırdım. BB krem benzeri birşey çıktı ortaya :D ah birde kremimin içinde güneş koruması olsaydı azcık :D biraz daha fondoten ekleyerek içine daha fazla kapatıcılığı olmasını sağlayabilirsiniz isterseniz. (Benim yanımda yoktu o yüzden bu şekilde kaldı :D
Not: Kıvırcık bb'yi kullanırken iyice teninize yedirin. 


Sonuca bakacak olursak sağ taraf Kıvırcık BB sol taraf normal krem. Görmüş olduğunuz gibi içine koymuş olduğum pudra sayesinde parlamadı ama kremin etkisiyle nemlendi de :D Beğendiğiniz başka bir krem ile sizde yapabilirsiniz :D



Bir sonraki yazıma kadar kendinize iyi bakın.

2 yorum:

  1. Kıvırcık BB müthiş icatlar listesine eklendi bile :)Benim tariflerim evde fondoten ve oje yapımından ibaretken bb krem olayına girmiş olman harika :)Canım mısır nişastasına şaşırdım aslında ama etkisi güzel oldu anlaşılan.Bu arada katılmak istersen mim'ime beklerim.Sen de göster çekmeceni eğlenelim sevgiler ;)

    YanıtlaSil
  2. Beğenmene çok sevindim :D Glitter eyeliner yazımı okudun mu ? Ona da bir bakmanı tavsiye ederim.

    YanıtlaSil