13 Nisan 2013 Cumartesi

İş Görüşmesine Giderken Ne Giymeli ?

Merhaba,

Ne giycem derdi hemen hemen her kadının her zaman başına gelir. Düğünde ne giyicem? Sevgiliyle buluşmaya giderken ne giycem ? İşe giderken ne giycem ? vs vs... Bu gün İş Görüşmesine Gireken ne giymemiz gerektiğinden bahsedeceğiz.


Biliyorsunuz ki karşınızdaki kişinin sizi ilk görüşünde edindiği izlenim çok önemlidir. İnsanlar ilk olarak sizinle konuşmadığı için kıyafetleriniz,saçınız,makyajınızla karakterinizi belli edersiniz. Konuştuktan sonra da yukardaki gibi olabilir :D Öncelikle her ne giyerseniz giyin kıyafetlerinizin mutlaka buruş kırış olmadığından emin olun. Eskimiş solmuş renkli kıyafetleri tercih etmeyin. Ayakkabılarınız mutlaka temiz olsun. Üzerinize ceket alırsanız daha ciddi bir görünümünüz olacaktır. Bu maaş pazarlığı yaparken işinize yarayabilir :D

Peki nasıl ceket etek tercih etmeliyiz.

Klasik tarzda koyu renkli ceketler  siyah, açık gri, lacivert gibi renkler sizi memur kafasına sahip gibi gösterecektir.


Füme tarzı renkler ise sizi daha sıcak kanlı gösterecektir.

Çok açık, fosforlu veya çok renkli ceketler ise "ben buraya eğlenmeye geldim. Lütfen beni işe alma" gibi gösterecektir.



Farklı detaylara sahip ceketler ise karakterinizi ortaya çıkaracaktır. Çalışacağınız yer eğer çok klasik bir yer değilse bu tarz ceketleri tercih edin.

Ceketimizi seçtik. Peki Etek mi Pantalon mu ?
Etek iş görüşmelerinde daha resmi bir görünüm sağlar. Buna göre etekmi yoksa pantalonmu giyeceğinize rahatlıkla karar verebilirsiniz.
Eğer imkanınız varsa firmanın elemanlarını gözlemleyebilirsiniz. Mesela web sitelerine bakabilirsiniz. Bu sayede size kararınızda yardımcı olacak fotoğraflar bulabilirsiniz.

Gelelim gömleğimize etek ceket veya pantalon giyiyorsak içine gömlek giymeliyiz. Bu sayede daha profesyonel bir imaj yakalayabiliriz. Peki ne renk giymeliyiz. Tabiki bu seçtiğimiz etek ve cekete uyumlu olmalı Ancak etek ve cekete uyumlu olacak diye kötü bir izlenim vermek istemeyiz. Bunun için insanlar üzerinde renklerin etkilerini bilmemiz lazım.

Beyaz : geleneksel ve muhafazakar
Sarı : Neşeli ve eğlenceli
Turuncu: Sosyal ve Eğlenceli
Kırmızı: Dinamik ve Atılgan

Koyu Pembe: Kendine güvenen, Cesur
Açık Pembe: Yumuşak ve Duygusal
Mor: Yaratıcı ve rahat
Mavi: Arkadaş Canlısı ve Güvenilir.
Koyu Yeşil: Rahat ve Güvenilir.
Fıstık Yeşili: Genç ve Saf

 Makyaj olarak ise mutlaka kıyafetiniz ile uyumlu bir makyaj tercih etmelisiniz fakat çok ağır makyajdan kaçınmanızı öneririm. Hafif bir makyaj yaparsanız detaylara önem verdiğinizi gösterir. Ayrıca ne o öyle düğüne gidermiş gibi :D

Şimdi gelelim ben ne giyiyorum iş görüşmesine giderken. Açıkçası çok dikkat etmiyorum. Kot pantalon giyiyorum. Üzerine tshirt o gün canım hangi renk isterse. Üzerine klasik bir ceket Siyah. Altına topuklu ayakkabı siyah. Hafif bir makyaj. Peki neden böyle giyiniyorum ?

Ben çalışırken rahat olmayı seven bir insanım. Beni ilk nasıl görürlerse o şekilde kabul etsinler istiyorum. Kumaş pantalonlarmış, eteklermiş, gömleklermiş bunlar beni sıkıyor. Daha sonradan problem çıkarmasınlar. Ayrıca işimden çok kılığıma kıyafetme dikkat eden, beni yukarıdaki gibi süzecek insanla zaten çalışmak istemem daralırım.

Neyse bir sonraki yazımda görüşmek üzere. Kendinize iyi bakın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder