5 Eylül 2013 Perşembe

Makyajda sıralama nasıl olmalı ?

Önce fondöten mi yoksa kapatıcı mı ?Göz kalemi mi Rimel mi ? ne yapmak lazım. Belki çoğunuz bunları biliyorsunuz ama araştırınca ben kendimde bir kaç yanlış gördüm.


Peki makyaja nasıl başlamamız gerekiyor?
Öncelikle makyaja başlamadan önce yüzümüzün temiz olması gerekiyor. Bunun haricinde ilk adım olarak:

1- MAKYAJ BAZI veya NEMLENDİRİCİ:
Eğer makyaja nemlendirici ile başlayacaksanız nemlendiricinizi yüzünüzün emmesi için yarım saat önce sürmenizi tavsiye ederim (Nemlendiricinin özelliğine göre değişir).
Bi kee çok acelem vardı. Nemlendiriciyi sürüp hemen üzerine bb krem sürdüm. Suratım pırıl pırıl parladı. Dedim parlamasın biraz pudra sürdüm. 1 saat sonra suratım kupkuru oldu. Çok rahatsız olmuştum.
Makyaj bazı diye satılan ürünlerden özel olarak hiç almadım. Denemek için bir tane alıcam bir ara :D

2-FONDÖTEN
Ben özel günler hariç fondöten kullanmayı seven bir insan değilim. Kullandığım zaman da önce kapatıcı sonra fondöten kullanıyordum. Meğer önce fondöten sürülmesi gerekiyormuş.

 3- KAPATICI
Koyu renk halkalar, lekeler vs kapatıcı olmadan olmaz diyorum başka bişi demiyorum.

4-PUDRA
Yüzüm kuru olduğu için genelde kullanmıyorum fakat makyajı sabitlemek için ince bir tabaka gerekiyormuş. Bende bu ince tabakaya ulaşabilmek için fırça yardımı ile sürüyorum. Süngerler ile biraz kalın oluyor bence.

5-GÖZLER VEYA DUDAKLAR
İster önce gözleri önce tapın isterseniz dudakları ama gözler ve dudaklarda şu sıralama izlenmeliymiş

     A- GÖZ FARI
     Bunu doğru yapıyomuşum. Daha kalıcı olması için öncesinde far bazı sürebilirsiniz. Bende far bazı yok ben daha kalıcı olması için öncesinde kapatıcımdan az miktar gözümün üzerine de sürüyorum. Doğrumu yapıyorum bilmiyorum ama :D
 
     B- EYELİNER
     Sürmekte çoğu insanın problem yaşadığı bir ürün :D Özellikle sürerken göz farımı bozarsam çok moralim bozuluyor :(

     C- MASKARA
     Bazen far sürmeyi maskaramı sürdükten sonra hatırlıyorum :D O zaman maskaramın üzerinde farın tozları kalabiliyor. Siyah görünmesi gereken kirpikler beyaz oluyo :D

     D- LİP BALM
     Rujdan önce lip balm sürmezdim ben ama gerekiyormuş.

     E-DUDAK KALEMİ
     Hiç kullanmadım. Kullanmayı da pek düşünmüyorum aslında. Belki yaşlanıp dudak çizgim kaybolmaya başladığında

     F-RUJ
     Bir şey söylemeye gerek yok. Ruj işte :D

     G- LİP GLOSS
     Rujuma parlaklık katmak istersem şeffaf bir lipgloss sürebiliyorum.Veya ruju atlayıp sadece renkli bir lipgloss. Canım o gün nasıl isterse :D

6- ALLIK
Genelde sıkıştırılmış allık tercih ediyorum. Fırça yardımı ile sürdükten sonra makajımı tamamlıyorum.

Evet araştırdıktan sonra makyaj sıralaması bu çıktı. Sizlerin hangi sıra ile makyaj yaptığınızı merak ettim açıkçası. Yorum kısmına yazarsanız çok sevinirim.

Bir sonraki yazıma kadar görüşmek üzere kendinize iyi bakın. Bu arada Çekilişim için son bir kaç gün. Acele etseniz iyi edersiniz.


7 yorum:

  1. waooow, tek bi hatam bile yok, 100 aldım :D tamamıyla doğru sıra ile yapıyormuşum, sevindim :)

    YanıtlaSil
  2. allık konusunda bir sıkıntı varmış demek ki bende.
    fondötenden sonra direkt allık sürerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok problem olacağını sanmıyorum :)

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  3. Ben nemlendiriciyi sürdükten sonra direk fondöten sürüyorum ve maskarayı önce sürüyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) E artık öğrendiğine göre düzeltirsin :D

      Sil