30 Ekim 2013 Çarşamba

Cilt bakımında doğru bilinen yanlışlar

Merhaba,
Bu gün sizlerle cilt bakımında doğru olarak bildiğimiz ama yanlış olan bazı bilgileri paylaşmak istiyorum.

Cildi her gün temizlemek yıpratır -
Cilt gün içerisinde sürekli kirli hava, toz, mikrop ve bakteriler gibi bir çok olumsuz etken ile karşılaşmaktadır. Bu olumsuz etkenlerden cildimizi arındırabilmek için düzenli bir şekilde cilt temizliği yapmamız gerekir.

Hep aynı ürünü kullanmak yanlıştır-
1-2 yıl aynı ürünü kullandığımızda ürünün etkisi azalır derler fakat uzmanlar bunun tam aksini söylüyor. Aynı ürünü uzun süre kullanınca cildiniz daha çabuk yanıt veriyormuş. Çok sık ürün değiştirmek ise cildi deforme ediyormuş. Cilt değil de saç ile ilgili örnek verebilirim size. Ben uzun süredir aynı şampuanı kullanıyorum. Şimdi saçlarım bozulduğunda tek yıkama ile kıvır kıvır oluyor ve yağ ve kepek olmuyor. Ancak bu şampuanı bulana kadar çok deneme yaptım. O zamanlar saçımda çok kepek oluyordu bende bu yüzden kepek önleyiciye yöneldim sonra kazık gibi olan saçlarımı yumuşatmaya çalıştım vs vs. anladınız sanırım.

Sabun Cildi Kurutur-
Kullandığınız sabuna göre değişir. Siz eğer cilt tipinize uygun bir sabun kullanıyorsanız cildinizi kurutmadığı gibi gözeneklerinizin rahatlayıp cildinizin hava almasını sağlayabilirsiniz.

Cilt Temizliği İçin Su Yeterli -
Su cilt temizliğinde çok önemli bir yere sahip. Aslında yüzünüzü suyla yıkamanızda bir sorun yok sorun olan suyun pH seviyesi. Cildimizin pH seviyesi 5,5 fakat suyun pH seviyesi bulunduğunuz yere göre 9,5'e kadar çıkabiliyor. Bu yüzden yüz temizliğimizi su ile yaptıktan sonra kullanacağımız tonikler ile cildimizin asit seviyesini normale döndürüp denge sağlayabiliriz.

Yüz ve Göz için aynı ürüneri kullanabiliriz -
Uzmanlar yüz ve göz için aynı ürünleri kullanmayı tavsiye etmiyorlar. Çünkü göz çevresi çok ince ve hassas bir deriye sahip olduğu için yüz için kullandığımız ürünler göz çevresine fazla gelebilir veya zarar verebilir. Zaten çoğu ürünün üzerinde göz çevresine temas ettirmeyiniz diye uyarıyorlar. Bi sebebi var ki uyarıyorlar.

Çocuk ürünlerini rahatlıkla kullanabilirim -
Yok öyle bişi çocuk cildinin ph seviyesi ile yetişkinin ph seviyesi aynı değldir. Yetişkinlerin 5,5 iken bebeklerin nötürdür. Bu yüzden olmaz.

Yaz kış aynı bakımı uygulayabilirim-
Kişiden kişiye farklılık gösterir. Ben farklı bakım uyguluyorum. Kışın cildim daha çok kuruyor. Bu yüzden nemlendiricileri biraz daha fazla kullanıyorum.

Ürünleri bol bol sürmek iyidir-
Paran bolsa sür sorun yok zaten cilt belli bir miktarını kabul edecektir sadece. Duruma göre sivilce falan bile çıkartabilirsin. Benden uyarması.

Yağlı ciltleri yıkamak yeterli, kreme gerek yok-
Nem başka şey yağ başka şey. Cildine uygun nemlendiriciyi her zaman kullanmak gerekir.

Ucu beyaz sivilce sıkılmalıdır-
Yapmayın öyle şeyler. Sivilceyi skıarsın rahatlarsın ama sonra o siyah nokta olur sonra yine sivilce olur bu böööyle gider. Ya sabredip kendi kendine kurumasını bekleyin ya da sivilce kurutucu ürünler kullanın.

 Gece Krem sürmeyeyim cildim nefes alsın-
Öncelikle bakım kremleri cildin nefes almasını engellemez.Aksine gece cilt yenilenme sürecinde olduğu için yaşlanma karşıtı kremlerin sürülmesi için en ideal zamandır.

İşte böyle. Sizin de doğru bildiğiniz ve sonradan yanlış olduğunu öğrendiğiniz bilgileri yorum olarak bekliyorum. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere. Kendinize iyi bakın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder