25 Aralık 2013 Çarşamba

Makyajın kalıcı olması için...

Merhaba,
Çoğu insan özellikle de yağlı cilde sahip olanlar makyajın yüzlerinde kalmadığından şikayet eder. Bu yüzden makyajı daha kalıcı hale getirmenin yollarını sizler için araştırdım.


Makyajımızı daha kalıcı hale getirmenin ilk kuralı makyaj bazı. Makyaj bazları cildimizin pürüzsüz görünmesini sağlar, kullandığımız makyaj ürünlerinin renklerini daha yoğun bir şekilde görebilmemizi sağlar ve en önemlisi de yüzü makyaja hazır hale getirdiği için makyajımızın daha kalıcı olmasını sağlar.
Piyasada bir çok makyaj bazı var. Ben makyajımın kalıcılığından çok şikayetçi olmadığım için kullanmıyorum. Onun yerine makyajdan yarım saat önce nemlendirici sürüyorum. Ama göz mkyajımda bazen ürünün rengini iyi alamıyorum. Bu yüzden kendime bir far bazı almayı planlıyorum. Aslında denemek için yüz için olan makyaj bazı bile alabilirim.


Bir başka ipucu ise makyajımızı yaptıktan sonra pudra ile sabitlemek. Ancak yeni öğrendiğim bir bilgiye göre makyajı sabitlerken ponpon ile hafif dokunuşlar yaparak uygulayıp bir süre bekledikten sonra fırça ile fazlalığını almak gerekiyormuş. Henüz bu olayı denemedim. Ben direk fırça ile sürüyordum ama en kısa zamanda değiştireceğim. Pudranızı yanınızda taşıyarak ara ara yüzünüzü pudralamak da makyajınızın kalıcı olmasında yardımcı olacaktır.



Birde makyaj sabitleyici spreyler var Türkiyede sadece birkaç firmada rasladım. Çoğunluğu da gereksiz derecede pahalıydı. Bu yüzden almayı tercih ettiğim bir ürün olduğunu söyleyemeyeceğim.Uygun bir şekilde uygulaması yapıldığında güzel sonuçlar alabileceğiniz bir şey. Aksi taktirde makyajınız tamamen mahvolabilir.


Yağlı ciltler için mendiller var. Yağ kontrol mendili olarak satılıyor. Bu mendiller de makyajın kalıcı olmasında yağlı cilde sahip olan arkadaşların yardımına koşacak. 


Aslında en başta yazmam gereken bir ip ucu cilt temizliği. Temiz olmayan bir cilde ne kadar makyaj yaparsanız yapın boş. Temeli sağlam olmayan yere bina inşa etmek gibi. Kirden, eski makyaj kalıntılarından arınmış tertemiz bir cilt makyaj için en iyi baz olacaktır.


Bir sonraki yazımda görüşmek üzere kendinize iyi bakın. Bu arada çekilişime katılmayı da unutmayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder