16 Aralık 2014 Salı

Hayvan Sahiplenmek - 1

Merhaba,
Bu gün yılbaşı ve diğer özel günlerde hediye olarak hayvanları kullananlar, hayvan sahiplenmek isteyenler için bir yazı yazma ihtiyacı duydum.


Daha önce yazmıştım. Bloğumu takip edenler bilir. Benim iki tane kedim var. Aşağı yukarı 6 aydır falan dişi bir Alman Kurdu köpeğe sahibim. Apartman dairesinde yaşıyorum ve evde besliyorum.

Kedilerim şu an 3 yaşında, Köpeğim ise aldığımda 3 aylık falandı. Küçücük bir şeydi. Gölgesinden bile korkuyordu. Kedilerimin büyük köpeğimin ise küçük olması nedeni ile aralarında çok fazla bir anlaşmazlık yaşanmadı. Sadece köpeğimin aşıları bitene kadar kedilerimle yan yana getirmemeye özen gösterdim. Şu an alt alta üst üste oyun oynayabiliyorlar.

Daha uzun süredir kedi sahibi olduğum için öncelikle kedi beslemenin zorluklarından bahsetmek istiyorum.

İlk olarak benim başıma en çok bela açan kedilerin tırmalama huyundan bahsetmek istiyorum. Benim minik iki kedim ilk geldiklerinde koltuğumun üzerinde bir çizik bile yoktu. Şu an ise koltuklarımın deri olan bölümlerinin canı çıkmış vaziyette. Fırsatım olduğunda inşallah ya koltuklarımı değiştireceğim ya da tekrar kaplatacağım. Araştırdım yenisini almakla aynı paraya geliyor aşağı yukarı. Yukarıdaki fotoda koltuklarım hala sağlam :D


Ah minik oyuncaklarım biblolarım. Hepsini tek tek raflardan aşağı ya kırıldılar ya da kayıplar. Bulabildiklerimi girmesine izin vermediğim bir odam var oraya koydum. Boş odayı süslüyorlar. Yüksek yere oturcak ya ille o rafların tepesinde dolanacak. Geçen lcd tv üzerinde gezerken yakaladım.

Erkek kedilerde oraya buraya koku bırakma var. Dişi kediler ise dayanılmaz derecede miyavlıyor sırnaşıyor insanı rahat bırakmıyor. Malesef kısırlaştırmak zorunda kaldık ikisinide. Çok sevmiyorum kısırlaştırma olayını ama aşağı yukarı 1 ile 8 arası yavru yapabilen kedilerde o yavruların her birine yuva bulmak da mesele.Özellikle cins kedi değilse. Ya sokağa atacaksın ya da barınağa vereceksin ya da kısırlaştıracaksın. Ben ve eşim komşumuzun sahiplendirmek istediği 3 yavru kediye yuva bulmakta zorlandık. 1 tanesini bir arkadaşımıza verdik. 1 Tanesini de ben arkadaşıma verdim. Sonra birini kaçırmışlar biri de başka bir arkadaşına verdi hayvanları. 3. ye mi ne oldu ? Ona yuva bulamadık malesef. Mahallemizin kedisi oldu. Hala bizim sokakta dolanır. Arada bizim eve giriyo camdan her yeri çamur ediyo.

Evet bir de bu problem var kediniz eve girip çıkıyorsa bu sizin için zor olabilir. Kediler temiz hayvan sürekli kendilerini yalıyorlar vs. fakat içeri girip çıkan kedinizin aşılarını aksatma veya çamurlu patilerinle eve girme vs. deme gibi bir ihtimaliniz yok. Bu da sizin için mama ve kumun yanında sürekli tekrarlanan aşı masrafını da yanında getirecektir. Aynı zamanda titiz bir insansanız sürekli temizlik yapmanız gerekecektir.Bununla beraber kediniz kısır değilse ve dişiyse eve hamile dönme ihtimali de yüksek olacaktır.


Tüy dökme meselesi benim kedilerim mevsim geçişlerinde tür döküyor. Döktüğü tüylerden ayrı bir kedi daha çıkar. Öyle döküyor. Cinsine göre sürekli tüy döken kediler de var veya kaliteli olmayan mamalardan yemesinden kaynaklı tüy döken kediler de var. Benimki gibi mevsim geçişlerinde döküyorlarsa tıraş ettirmenizi tavsiye edebilirim fakat şöyle bir sorun var kedileriniz uysal değilse tıraş makinesinden korkup saldırganlaşacaktır. Bu yüzden uyutmak zorunda kalıyorlar. + bir masraf ve kediniz için ölme riski demektir. Ya da özel tüy kısaltan taraklar var. Onlarla tarayabilirsiniz. Benimkiler rahat durmadığı için ve alerjimi arttırdığı için tarayamıyorum.Evet yanlış anlamadınız kedi köpek parfüm toz vs vs. alerjim var. Şöyle söyleyeyim yan yana sura sura onlarla alerjim azaldı. Tamamen kaybolmadı ama azaldı.  Bir de kedi tüyü zararlı vs vs. deniyor. Size şöyle söyleyeyim. Aşısı yapılmayan kedinin tüyleri zararlıdır.

Hayvan bakmanın başka bir zorluğu da onları bırakıp bir yere gidememek. En fazla mamalarını sularını koyup 1 günlüğüne dışarda durabiliyorum. Ya da tatile gideceğiniz yerlerde hayvan kabul eden oteller tercih ederbilirsiniz.  Bakacak biri varsa başka ama hayvan sahibi olmak demek böyle bir şey. Biraz sizi bağlıyor.

Dur yapma vs. gibi komutları anlıyorlar fakat işlerine gelmiyor bu şerefsiz kedilerin. Arkanızı döner dönmez bi bakmışsınız pıt girme dediğiniz odanın içinde çamaşırları tüy etmekle meşgul.

Bunları kabul edip o hayvan ile 12 sene beraber yaşamayı, mamasını, suyunu, kumunu, oyununu, aşısını, hasta olduğunda tedavisini karşılayabilecekseniz sorumluluğunu alabilecekseniz. Kedi sahibi olmak çok cici bişi :D Ay özledim ya kedilerimi eve gidince bi mıncıklim onları :D


Bu kadar kediden sonra köpekleri sonra yazayım ya :D Bir sonraki yazımda görüşmek üzere kendinize iyi bakın. Bloğumu takip etmeyi de unutmayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder