20 Aralık 2014 Cumartesi

Hayvan Sahiplenmek -2

Merhaba,
Daha önce kedi sahibi olmak ile ilgili düşüncelerimi yazmıştım. Şimdi bir de köpek sahibi olmak ile ilgili sıkıntı çektiğim durumları anlatayım. Aşağıdaki benim köpeğim :D Burda sofranın yanında bana da bişi düşse de yesem diye bakıyor :D


Ben köpeğimi henüz yavruyken aldım daha önce de belirttiğim gibi. Bu yüzden eğitimi eşimin ve benim elimde. İkimiz de çalıştığımız için eğitim işi daha uzun sürdü.

Normalde aşağı yukarı 3 ay içerisinde tuvalet eğitimi alan köpek bizim zamanımızın yeterli olmamasından kaynaklı olarak daha 1 ay öncesinde falan öğrendi. Bu zaman içerisinde de bana temizlik açısından çok zorluk çıkardığını söylemeliyim.

Bunun haricinde özellikle diş çıkarma evresinde her şeyi kemirme huyları var. Ayakkabı kapı duvar demeden dişini kaşıyabileceği her şeyi kemiriyor. Sadece kemirme döneminde 2 HDMI kablosu, 1 Eternet kablosu, 2 çift bot, 3 çift terlik, Merkezi sistem doğalgaz saatimizi ve ayakkabılığımı kemirdi :/ kemirebileceği her şeyi kaldırdık. Oyuncaklar aldık ama çok işe yaradığını söyleyemeyeceğim. Çünkü vaktimiz yok. Biz evde yokken kemiriyor ve bunun yanlış olduğunu öğretemiyoruz.

Büyük cins köpek olduğu için çok enerjik bir yapısı var. Bu enerjisini dışarıda gezdirerek ve onunla oyun oynayarak atmanız gerekiyor. Şöyle söyleyeyim. O enerjisini atıyor bizim de canımız çıkıyor. Saatlerce gezsekte banamısın demiyor hayvan. En az 1 saat enerjisini atabilmesi için uğraşmamız gerekiyor. Sabah öğle akşam yavru köpekler için 1 er saat. Öğlen işte olduğumuz için sabah akşam oluyor bu bizim için. Sabahları işe zor gittiğim için tuvaletini yaptırıp hemen eve geri giriyoruz. Bu yüzden evde akşama kadar patlıyor hayvan. Kedilere sataşıyor. Bi akşamları dolaşabiliyoruz ona da dolaştırmak denirse. Parklarda dolaştırmak yasak, Sokakta dolaştırsan vızır vızır arabalar tehlikeli. Koşup rahatça oynayabileceği bir alan yok. Yok parklarda yasak olmasını anlamıyorum. Sokak köpeği giriyor, Tasmalı aşılı hayvan giremiyor. Neyse...

Bir de çevre baskısı var. Hem kedi de hem köpekte. Herkes süreki atın onları evde hayvan mı beslenir modunda. Hayat benim hayatım beslerim de beslemem de kimseyi ilgilendirmez. Beğenmeyen zaten evime gelmez dışarıda buluşuruz sıkıntı değil. Bak benim ailem evime gelmiyor. Ben onlara gidiyorum. Kimse kimseyi hiç bir şey için zorlayamaz. Çözüm isteyene de bir şekilde çözüm bulunur.

Bir de ses çıkarma huyu olan köpekler var. Benimki şimdilik pek ses çıkarmıyor. Tuvaleti geldiği zamanlar hariç. Bu da komşuların rahatsız olmasına neden oluyor. Hatta benim bir komşum rahatsızmış (ses çıkarmadığı halde) bana söylemedi ama yöneticiye söylemiş. Şikayet edilirse ne yapılır tam bilmiyorum. Öyle bir durum olursa araştırır bakarım.

Köpeklerinde yapıması gereken aşıları var. Yapılmazsa köpek için hayati tehlike taşıyanlar falan var. yani masrafına da hazırlıklı olmak gerekiyor. Maması falan..

Bir de mesela kurt cinsi köpeklerde kulağına aşağı yukarı 1 sene boyunca dokunmamanız gerekiyor. Yoksa kulakları kırılıyor bir daha da düzelmiyormuş.

Bunun haricinde henüz yaşamadığım köpeğe eş bulma, yavrusuna yuva bulma detlerimiz olacak :D Onları da yaşayınca anlatırım ama. Bildiğim kadarıyla o zamana daha aşağı yukarı Bir buçuk sene var. Bir de yeni öğrendim dişi köpeklerin özel günü oluyormuş :S

Bunların haricinde köpek ile oynaması falan çok zevkli. Eğlenceli bir hayvan. Akıllı bir köpeğiniz varsa köpek bakmak daha da zevkli olyor. Küçük cinsler apartmanda beslemek isteyenler için daha rahat olacaktır. Aklıma daha gelen bir şey yok. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere bloğumu takip etmeyi unutmayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder