20 Temmuz 2017 Perşembe

Süt Meselesi

Merhaba,
Umarım herkesin keyfi yerindedir. Beni soracak olursanız bebişim 8 aylık oldu beraber yuvarlanıp gidiyoruz. Bu gün size bahsetmek istediğim konu anne sütü. Mutlaka herkes anne sütünün faydaları konusunda hemfikirdir. Özellikle ilk gelen süt bebeğiniz için büyük öneme sahip. Anne olanlar bilir. İlk süt az gelse de moralinizi bozmayın sakın. Ben bebeğimi beslemeye 1 cc süt ile başladım. Damla geldiği zaman seviniyordum. (Bebeğimin prematüre doğduğunu tekrar hatırlatırım) Zamanla ve düzenli olarak sağma ile sütüm arttı.


Bebeğinizi emzirirken ilk olarak dikkat edilmesi gereken şey sizin kendi beslenmeniz. Siz düzgün beslenmezseniz bebeğinize düzgün süt veremezsiniz. Bol sıvı tüketmeniz gerekir. Bebeğimi emzirmeye başladığımda her emzirmeden sonra ufak ta olsa bişeyler yiyip içmemi tavsiye etti hemşireler. Bende öyle yaptım. Bunların yanında Lactamil Anne Sütü Arttırıcı Çay içtim. Faydasını gördüğümü düşünüyorum.

İkinci olarak moralinizi yüksek tutun. Bebeğimi eve getirdikten sonra aldığım bir kötü haber yüzünden sütüm azaldı. Geri getirmek için çok uğraştım eskisine çok yaklaştı ama aynı miktarda olmadı. Ama bir damla bile olsa o sütün bebeğinize çok faydalı olduğunu unutmayın. Pes etmeyin. Devam edin. Sütüm gelmiyor diye de evham yapmayın. Bu şekilde daha çok strese girersiniz.

Biliyorsunuz ki bebekler mümkünse 2 yaşına kadar emzirilmeli fakat benim sütüm 6. aya doğru bitti. Nedenini daha sonra internette okuyunca fark ettim. 5-6. ay gibi bebeğim memeyi red ediyordu. Bende süt yetmiyor bitirdi diye Aptamil mama ile takviye ediyordum. Bu bebeğin iyi doymasından kaynaklı daha çok uyumasına ve daha az emmesine sebep oluyormuş. Daha az emmesi ise daha az süt üretimi demek. Yani bu şekilde bir kısır döngü içine girerek komple mama içer hale geldi bebeğim. Fark ettiğimde maalesef sütüm kesilmişti artık. Demem o ki siz bunu yapmayın. Eğer memeyi red ediyorsa mutlaka emzirdikten sonra da sütünüzü sağın. Sağdığınız sütü anne sütü poşetlerinde saklayabilirsiniz. Dışarıda 3 saat, Buzdolabında 3 gün, Buzlukta ise 3 ay kalabiliyor. Dediğim gibi sütünüzün her damlası değerli. Ne kadar çok anne sütü verebilirseniz bebeğinize o kadar iyi.

Bu yazım umarım faydalı olmuştur.  Bir sonraki yazımda görüşmek üzere. Kendinize iyi bakın. Bloğumu takip etmeyi de unutmayın.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder